joi, 27 ianuarie 2011

Halloween & Valentine's Day


Tot aud de pseudo-sarbatorile/evenimentele numite "Valentine's Day" sau "Halloween". Ajung la varsta asta (58 de ani, multzi inainte, multzumesc...) ca sa aflu ca acel obiect din cucurbata golita de semnintze shi cioplita ca shi chip uman, cu lumanarea inauntru, este nici mai mult nici mai putzin o traditzie de sorginte scotziana adoptata, apoi, de americani.
Pai eram copil de patru ani (vezi fotografia din profilul Facebook) cand un unchi dinspre tata (Doamne iarta-i pe amandoi) din satul natal al tatalui meu, unde am petrecut ceva vreme ca shi copil, imi facea chestia aia din cucurbata ( pe care o numea "sperietoare") de cate ori i-o ceream, fara a-mi spune vreodata: "Amu nu-tzi fac, pruncule, ca nu-i inca Halloween!!". Dupa ce ma saturam de obiectul acela atat de plin de semnificatzii, era devorat de porci...
Eu mi-am permis o definitzie proprie pentru oricare dintre aceste evenimente care pentru mine nu au nici cea mai neinsemnata semnificatzie shi care ar trece neobservate daca nu m-ar freca la cap televiziunile autohtone cu shtiri plicticoase legate de ele.
Definitzia suna cam asha:
"Un uriash partz american inhalat cu nesatz de o natzie aflata in deriva, care nu se (mai) regaseshte in propriile traditzii."

2 comentarii: